Fotbollensdag!
2019-10-16 11:32
I lördags arrangerades Fotbollens Dag av klubben och en härlig dag fick vi trots regn.
Alla 19 tjejer var med så det gör det extra roligt och vi kunde ta en lagbild med alla.

Vi hade bjudit in Viby/Norrviken - så att det skulle kännas som riktigt derby. De kom med 2 lag och som i Sollentuna5an så blev det två mycket jämna matcher - Vi spelade 2x20 min.

Lag 1: En välspelad match med fina passningar och bra jobb hem av anfallarna. Mycket jämt mellan de 2 lagen, som också slutade med lika många gjorda mål.

Lag 2: Lika här en mycket jämn match som började med att motståndarna gjorde mål. Men vi jobbade oss in i matchen och kunde kvittera och sen ökade vi på med flera bra målchanser som vi tillslut började göra mål på - en riktig kämparinsats i regnet gjorde att vi lyckade göra några fler mål än motståndarna.

ETT STORT TACK till Viby/Norrviken som gästade oss.

Vi avslutade med gemensam fika som snabbt blev avbruten av klubbens arrangerade godisregn som tydligen var mer poppis...konstigt!

TACK TILL ALLA FINA SPELARE OCH FÖRÄLDRAR!

hälsar Ledarteamet