Sollentuna5an och städdag
2020-08-30 19:41
Nöjda och glada tjejer!
Vilken härlig helg det blev! Vi började på lördagen med en corona anpassad Sollentuna5a på hemmaplan naturgräs på Skinanråsen - underbart fin plan och härligt att ibland få spela på riktigt gräs.
Vi var 4 lag som turades om att möta varandra, Töjnan, Vallen och Vaxmora. Tjejerna visade verkligen att på hemmaplan då spelar vi bra. De bjöd på fint passningsspel, otroligt fint understöd i försvaret, bra målvaktsspel och otroliga framspelningar till mycket fina och framförallt många mål. Ja ni hör ju kunde inte bli bättre. Vi önskar så att ni alla kunde varit med och sett detta.
Träningarna framåt så tar vi med oss att vi får träna på att uttnyttja ytorna mer, prata mer och visa på plan vart vi finns och det var många slavriga skott för långt utifrån. Vi lyckade precis undvika skyfallet av regn som sen kom på eftermiddagen. Vi vill också passa på att ge Bellas storebror ett extra stort tack för att han ställde upp som domare på några av våra matcher. Guld värt!

På söndagen var det många tjejer som slöt upp för den gemensamma städdagen. De verkade tycka att det var riktigt kul och viktigt att få hjälpa till att städa på gatorna. Ett härligt initaitiv av klubben. Vi lyckades fylla många påsar med skräp och avslutade städtimmen med pizza och dricka.